Kiss the skies


nu är jag ganska trött på allt. skola hit och skola dit.
vart tog vårat liv vägen..? det utanför den hemska fasaden av tegelsten.
det som vi en gång älskade, det som vi en gång hade massa tid för.
och massa kul med.
Nu är jag arg... inte för att jag haft en dålig dag eller så.. tvärt om.
Jag struntade helt i allt plugg. tog en paus från vårat spikade såkallade liv.
och var en heldag med ida. Vi umgicks, som normalt folk. åt som normalt folk.
och stressade inte alls. Eller ida tyckte det... bara för att mina ben är längre än hennes
när vi går.. så då upptar hon min fart som stress.
musik vart det också. erik och dom är så duktiga. fast jag får ont i öronen av det höga ljudet,
i den lilla lokalen. men det är skönt. då vet jag att jag lever.
så var den dagen slut.
och direkt när man kom hem så fick man tillbaks den där klumpen i magen som
jag lyckats förskjuta bort med glädje en hel dag.
stressklumpen.
pluggklumpen.
ja... det var väl bara att börja skriva No likagärna då.
efter No:n fastnade jag här vid datorn..
oh, massa ny musik. jag vill inte gå härifrån. det finns så mycket mer.
men när jag får tid, en annan dag. då ni. då kommer jag drunka i musik.
men inte imorgon. jag har inte tid. jag lär skriva alla möjliga saker till skolan.
så fingrarna får kramp och får en brinnande känsla.
också måste jag skaffa mig vinter skor, jacka och resten av uppsättningen. jag kommer förfrysa annars.
justia.. jag hade so prov idag. jag hade inte pluggat som jag skulle kunnat gjort.
men jag ska nog klara mig endå. jag svarade ju trots allt på allt.
mer än så orkar jag inte begära.

nu blir det bok.
så jag kan börja att reflektera imorgon.
usch. jag vill bara inte ibland. det känns som jag behöver göra så mycket annat.
innan snön kommer.

godnatt.


jonathan dig älskar jag.
för att du får mig att smälta ihop och paralyzeras av underbarhet.
Can you hold this for a while?
It's a homesick pile
It's my blue guitar
And if you touch it it sings tunes
And it will fill the spoon
For all your medical needs




/elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback