kaffemaskiner, pluggmaskiner?


eh, nu har jag läst och skrivit så mycket om rymden så
jag har fått mig skrivskramp. Det är faktiskt ganska intressant,
även om vi kanske inte har gått så djupt in på hur allting egentligen
är uppbyggt, och utav vad.
Konstigt nog har den här dagen varit rätt så okej och inte
har jag varit så övertrött heller, även fast mina sömntimmar bara
var runt en 6 stycken inatt. Men det beror nog på allt kaffe jag hällt
i mig i stort sett hela dagen.
Dricker en jättegod latte nu som avslutning på kaffedagen
eftersom jag helst inte ska dricka någonting som innehåller
koffein efter klockan 6. Det kan ju vara en av misstagen jag gjorde
igår på pappas födelsedag och det var nog därför det var så himla
svårt att somna igår.
Iallafall så gick muffinsarna åt på kalaset, även fast dom inte vart så överdrivet
lyckade. Men med en liten gräddklick och riven choklad går visst
allting ner, varesig konsistensen eller smaken är knasig.
Jag trodde tillochmed det skulle bli så mycket över så det skulle räcka
till klassfikat imorgon, men icke sa nicke.
(Nu blir det tyvärr köpta bullar, varesig Rajala blir besviken eller inte!)

Pappa fick iallafall en massa presentkort av alla, så han kommer kunna handla
massa kläder. Lyckost han, synd för mig.
Jag fick såklart en sympatipresent av pappas moster,
en bricka med motivet föreställande kaffebönor, koppar,
skedar osv. haha, lite småroligt sådär.
Efter kalasandet så skjutsade lata Jonathan mig till träningen på
cykeln, det var uppskattat, min gullplupp!

Imorgon ska jag Sanna och Ida laga stormiddag och mysa uppe
i min lägenhet, det blir förrätt, varmrätt och efterrätt. Känner
på mig att det kommer ta en jäkla tid att laga allt, och det
kommer säkerligen bli fel på nått och totalkaos.

Nu ska jag fortsätta läsa om våran älskade planet och resten
av atmosfären, sedan ska jag plugga musikhistoria tills jag stupar.


hej då alla fans


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback