dan före doppardan


 
Som alla förstår pga överskriften så är det den 23 december idag, dvs dagen innan alla barnens favoritdag på året, Julafton.  Själv känner jag inte sån stor glädje över det hela ståhejandet över denna dag, kan ju bero på att snön inte har kommit ännu, så som den ska för den perfekta julstämmningen.
Och det kan ju även bero på att jag inte känner mig sådär superpigg ännu, och det börjar verkligen gå mig på nerverna.
Jag är inte ens så förväntansfull över alla julklappar, är det för att man blivit äldre?
för det där pirret i magen och halsen existerar faktiskt inte, jag tycker nästan det var roligast iår att handla julklappar och ge bort dom till andra.
Men såklart, julafton är imorgon och efter den kvällen hinner jag säkerligen ändra min åsikt.

nu som vanligt som varje dagen före dag på året så är min mamma upp i taket över allt julande,
hon är ju en sån där firare, som verkligen älskar alla högtider fast hon tar åt sig så mycket så hon nästan lär stressa ihjäl sig varje gång. Tur att det inte är allt för ofta, då skulle vi nog vara tvungna att stoppa henne och hennes förberedelser inför den perfekta dagen.
Nu luktar det iallafall massa julmat och damsugaren går det liksom inte att få stopp på, bäst att inte lägga sig i, och hålla sig till sitt eget. Så får man tillbaka lite av lugnet till juldagen förhoppningsvis!

igår vart min klänning klar efter många om och men, vart lite struligt och jag tror inte jag går så bra ihop med mammas 70tals maskin. Men det får duga. Jag får bifoga en bild imorgon när jag fått på mig den och fixat allt annat innan släkten kommer.

Nu ska jag kila över till min Johanna och baka julgodis. Sen får vi se om vi ska spela bingolotto och allt annat sånt där töntigt på "uppesittarkvällen".

delar med mig några bilder på söta champis i sin julutstryrsel, vi kommer matcha varandra så bra imorgon, fast jag tror inte han gillar sin nya girlie stil. Hädanefter ska jag nog kalla han champisilina!
gäääsp



hohoho
/elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback