det nya året är nära

och jag är såklart fortfarande sjuk, nu sitter jag åter här igen med mina stora penicillintabletter, röd och täppt näsa och världens halsfluss. Jag får väl antagligen skylla mig själv eftersom jag inte kände efter tidigare och struntade i att vila.

Nu har det gått 364 dagar av detta år och jag försöker komma på vad som egentligen hänt.
Igår när jag lyssnade på radion frågade dom lyssnarna vad som hade varit det bästa som hänt under deras år, man skulle skicka in sms och berätta. Synd för snåla mig som inte hade några pengar på mobilen som vanligt, men det var roligt att lyssna på andra.

Iår har det faktist hänt ganska mycket, kanske lite för mycket sjukdommar och sjukhusvistelser runt omkring mig. Men annars så har inte detta år varit sämre än något tidigare. Förra året var nog faktist sämst, jag har nog aldrig mått så dåligt. Men tur att det året är förbi, och att jag haft ett nytt underbart år detta år och det nästa kanske blir ännu bättre! bara att hoppas.

I de flesta Amerikanska filmerna som utspelar sig på nyårsafton så har dom oftast med ett visdomsord.
Dvs. den/dom man firar sitt nya år med, är den/dom personerna man kommer få ha med sig resten under året.
Så i filmerna brukar oftast mannen komma springande den sista minuten innan tolvslaget dit där kvinnan är, sen slår klockan tolv och dom kysser varandra.
Jag har alltid varit lite skrockfull med sånt där, och jag brukar oftast gå på allting. Men nu om jag tänker efter så är allt det där bara båg, eftersom jag umgicks med Johanna och Emilia förra nyårsafton, och Johanna kanske jag träffat 10 gånger detta år, och Emilia inget alls. Det tycker jag är hemskt tråkigt.
Men iofs, jag önskade mig dig på nyår, och fem dagar efter kom du.
Kanske om man önskar sig nått sånt vettigt som det slår in? och inte dom man umgås med?
Hrm, det ska jag testa imorgon.

Men iallafall, det bästa som hänt mig under detta år var såklart att jag fick tillbaka min älskade Jonathan.
Bättre start på året hade jag ju bara kunnat drömma om.

gott nytt år!



justia, jag höll på att glömma. Lite bilder från julafton skulle inte sitta fel.




/elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback