juklappar i förtid!


nu är det äntligen det efterlängtade lovet. Så himla skönt för både hjärnan och kroppen.
Fast iofs så känner jag mig ju lika nerstagen och överkörd som tidigare i veckan.
Dumma feber som vägrar att försvinna, och ont i kroppen får man verkligen, så man känner
sig inte ett dugg utvilad när man vaknar kring elva.
Och så går humöret upp och ner, även fast man inte har någon anledning till att vara arg
eller ledsen.
Inatt så måste jag gått i sömnen eller något. Jag hade tänt lampan på sidan om min säng
så det lyste rakt i mina ögon, också hade jag vikt ihop mina täcken och sov med endast min
morgonrock. Jag funderade varför jag frös? men jag orkade inte öppna ögonen och kolla.

Igår efter avslutningen så åkte jag och Jonathan till gävle för att handla julklappar.
Och den planen hade ju såklart alla lovfirande ungdommar.
Vi köpte julklappar åt varandra, jag köpte åt sanna, ida och johanna också.
Vi åt där och sedan åkte vi hem, bytte våran "hemliga" julklappar och myste.

Typ kring halvåtta kom Sannis och Idis. Vi babblade såklart på om allting och det mest
oväsentliga saker, drack glögg, åt lussebullar och skrattade på.
Justia, jag höll på att glömma något trevligt.. Vi bytte ju julklappar också.
Jag fick en söt skjorta, trosor, örhängen och två muggar.
tack mina flickor!

Idag ska jag träffa Jonathan, han ska få följa med mig ner på stan för att handla julklappar
åt mina föräldrar som jag inte hittade något till igår.
Resten av kvällen blir det väl bara mys och film antar jag.

Nu ska jag göra mig iordning!


/elinpelin

Kommentarer
Postat av: Gunnar Nilsson

Ja, vad tycker ni andra?

Postat av: elinpelin

va?

2006-12-23 @ 15:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback