You've been a friend


tänkte inleda denna söndagsblogg med att helgen springer så fort iväg. Men så skriver jag ungerfär varje söndag, så min inledning får bli; nu är det bara 14 dagar kvar till jul och min helg har varit superbra!
Den började så sött med min idis i fredags. Bio, godis och massa babbel såklart.
Sedan lördag morgon gjorde jag ett tappert försök i att ta mig en uppfriskande joggingtur, men min lathet knackade på dörren och jag hamnade som låst framför datorn med massa bra musik istället.
Men det var lika skönt det.
Sedan ringde halvsjuka ida och vi tog cyklarna och hade en trevlig dag på badhuset.
fast jag trivs mest i bubbelpoolarna, det är så kallt i det andra vattnet. Men jag fick reda på att det tydligen var 28 grader där i,  chockande må jag säga!
Också träffade vi en trevlig gubbe, 84 år och så pigg. Det var då en riktigt krutgubbe. Han hade levt med samma fru hela sitt liv, bott i tre städer, fått ett barn i varje, kunde tre språk flytande, hade många barnbarn och nu hade han bosatt sig i sandviken den sista tiden av sitt liv..
Jag vill också leva mitt liv fullt ut.

Iallafall.. sen på lördagskvällen träffade jag Jonathan, vart såklart en massa mys.
Och sen var ju han övertaggad på rymdraketen som fuglesang skulle upp i. Så han väckte mig mitt i natten för att kunna se det där på teven..
Idag vaknade vi ganska tidigt, och sen åkte jag och kollade på när han spelade match. Dom vann och han gjorde ett snyggt snyggt mål.
efter det åt vi på Jensas, och sen träffade jag erik och Ida och kikade på när våran dansprinsessa Sanna dansade. så sött!

Ikväll var det fotbollsmys framför teven med Jonathan, champis och papi. Snart ska jag nog krypa ner och kika lite på teve och försöka somna i vettig tid så jag inte är allt för död imorgon!

och på onsdag är det bästa dagen på veckan.
pepp för moneybrother med flickorna!!!


/godnattis! elis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback