Can I tell them how much I love you?


oh, vilket lov. Jag tror ärligt talat att jag aldrig stoppat i mig så mycket godsaker som jag gjort denna vecka.
Jag som verkligen hade lugnat mig lite på den beroendefronten. Men nej. inte. Jag var ärligt lite stolt över mitt icke-småätande liv som börjat utforma sig, men det verkar som om jag fastnat i beroendet igen. och inte vart det bättre av att min enormt snälla pappa köpte en favorit marabou till mig, den ligger i min mage nu!
Nu ska jag verkligen börja tänka till lite, godis på helgerna. och ordentligt med mat i veckorna.
Och sen kaffe, det är ju verkligen ett problem. Om exakt en månad ska jag till tandläkaren, och allt godis, kaffe och te har nog satt sina spår sen sist jag var där. usch.
Jag fasar, jag tycker verkligen inte om tandläkaren. också blir jag så himla arg på mig själv att jag gör saker så som jag gör dom.
Jag kommer inte kunna sova inatt, det kan jag aldrig. imorgon är det skola igen, och idag råkade jonathan och jag verkligen sova länge. och somnade inte sent heller. konstigt. jag har sovit så bra!
jag var faktist endå trött "imorse" när vi åt frukost, så jag startade dagen med kaffe igen. inte bra. jag måste lära mig av mina misstag. jag vet iallafall en sak, jag kommer vara som ett döing i skolan imorgon!!
Nu blir det paus från allt socker och tjaffs i några veckor, sen blir det jul lov. och jag vet ju vad det innebär.

Min mormors olle har fått en hjärtinfarkt, plötsligt inser man att sånna saker egentligen inte är så långt borta. Jag tycker synd om min mormor, fast han mår ju bra. Men är klen, och inlagd.
Mormor är rädd för mörkret och inte så bra på att laga mat, så min mamma och moster bor där ett tag nu.
Iallafall tills han kommit hem och allt är tillbaka till vardagen igen.
Nu är hon här och fikar, det är mysigt när hon kommer. Det blir liksom med hemtrevligt och mormorkänslan kommer fram. Delvis för att hon luktar kaffe, det har hon alltid gjort. hon älskar det. Kanske är henne jag brås på?

NU ska jag börja spara mina pengar, så jag kan handla söta saker sen. Det är roligare att handla när man vet man har pengar.
Så nu blir det leva snålt och fattigt efter denna månad.
Eftersom jag levt i ganska lyx denna månad, så får jag skylla mig själv att jag har exakt hundrafemtio kronor kvar att leva på i typ en månad? eller vänta.. 15 dagar. äsch. det är mycket iallafall.
PLUS att jag skulle behöva inhandla nytt smink.
håll tillgodo med att jag kommer se knepig ut sminklös under några veckor!

nu blir det läsa bok för mig... och en skön dusch. fast det blir väl i stress.. som att jag använder för mycket varmvatten och ger skyhöga elräkningar. dumma dumma mig.
kaffe kanske? ja faktist. Får blir varannan dag nu, det ska jag väl klara.

justia!.. det här är en väldigt söt frisyr..
om jag inte vore så feg så skulle jag klippt mig så.
men eftersom jag är så omständig jämt och ändrar mig så snabbt så får det förbli en önskning.


hej svej



/elin

Kommentarer
Postat av: Sannapanna

Jag hoppas din mormors Olle blir bra igen
Och du skulle vara super cute i den frisyren!

2006-11-05 @ 21:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback