chokladig


imorse tog jag en välbehövlig sovmorgon, även fast skolan började i vanlig tid. Tio över sju är en väldigt skön tid att vakna, rent teoretiskt. Men enligt mig är det superstressigt, eftersom jag vanligen går upp kring kvart över sex - halvsju utan stress, och i min takt!
men som sagt, jag behövde nog det. Och jag ska ta tillbaka allt om att man överlever med lite sömn, sockerintag och mycket kaffe (som verkade blivit min nya livsstil där ett tag) , det stryker vi ett streck över. För idag kände jag.. fast än jag sov ovanligt länge, att dom där tre kopparna kaffe under dagen, satt som gutet
Och jag måste berätta att jag fortfarande är mätt efter våran lektion i hemkunskap idag..
det var en fri lektion. men egna idéer och maträtter/godsaker. ja, och det hör man ju bara vad det blev av det.
kladdkaka, hallonpaj, chokladkakor, chokladmuffins, hallon/blåbärspaj.
jag har nog ärligt aldrig haft så ont i magen. och nästa vecka blir inte bättre heller. "tårtbakartävling".
tur att det inte var ätartävling, då skulle nog vi ha en massa kräkande elever i ett rum bara, efter mina bedömmningar idag.
justia, jag brände mig ju också. i ugnen.. usch. jag fick stå länge under kranen, min arm domnade bort.
men endå ser det förjäkligt ut nu, lite blårött, dubbelt så mycket större nu också kommer det ut en vätska även fast det inte hunnit utveckla sig till en sån där irriterande och svidande blåsa ännu.
men svider, det gör det endå. så det räcker.
stackars jonathan som fick sig en klagande elin att ha och göra med idag. magont, huvudvärk och den där förjäkliga brännan.
tur han tar så bra hand om mig, och låter mig vila, och gör allt för att jag ska bli pigg igen.
vilket jag oftast blir.
och nu måste min gräns med kaffedrickandet bli; inget kaffe efter klockan sex.
mina sena nätter börjar oroa mig, också är ju scrubs en bra anledning också.
det var så motvilligt och jobbigt att göra en sån där goood latte till jonathan idag, även fast min mugg med glögg var så varm, mysig och julig.
åh!

idag hände det igen, mosters man denna gång. Lasse. rara Lasse. Nu börjar jag bli seriöst oroad över allas hjärtan. Men som tur var efter alla omständigheter fick han komma hem idag, utan varesig operation eller övernattning.
men när Olle kommer hem.. det vet ingen?

aja, nu ska jag nog göra rent mitt sår.
smörja in det med den där blaskan jag lånat från sussi.
och sedan krypa ner under mitt täcke och se på massa skitprogram.
och somna i tid, det är ett måste!!!

imorgon är det fredag.. och kanske bio med vänner.
det ska bli mysigt och trevligt.

anna ternheim? ja, kanske. om jag gör mig råd.


 förlåt, men jag kunde inte låta bli.




/ELIN-fylld av kärlek.
och bärandes på friska och sjuka hjärtan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback