do you remember?


oh, det är så roligt så jag lär skriva in det här.
magmusklerna vrider sig!



"jaahaa...ja, gå bort till tredje hyllan till vänster."

Konsum, Avenyn

(En utländsk man ~40 kommer in i butiken och går fram till en anställd.)
Mannen: Ursäkta har ni gabasallad?
Anställd: Gabasallad, vad är det? Menar du potatissallad?
Mannen: Nej gabasallad, du vet gabasallad, alla äter det!
Anställd: Du får ursäkta mig men jag vet inte vad gabasallad är... Kan du säga det på engelska?
Mannen: Ok... have you gabasallad?


A brave seventh son of dalarna in a new world

Gröna linjen från Globen
(Vagnen är helt fullproppad efter Iron Maiden-konserten.)
Tjej ~20: Ja, vi behöver ju inte oroa oss för ficktjuvar i alla fall, ingen kan ju röra sig.
Kille ~15: Det är någon som tafsar mig på rumpan.
(Paus.)
Killen: Är det nu man ska fisa eller? (Folk i vagnen börjar småfnittra.)
(Efter en stund ringer hans mobiltelefon.)
Killen: Hur fasen ska jag få upp den?? (Alla småfnittrar igen. Killen får efter mycket om och men upp telefonen ur fickan och svarar.)
Killen: Tjena Älskling! Vart är du? Jag är på tåget! Nej jag är på tåget, vart är du? (Skrattandes) Va!? Blev du kvar på perongen?
(Alla i vagnen börjar fnittra hysteriskt.)
Killen: Men älskling, det här är inte Dalarna, det är Stockholm! Det gäller att hålla sig framme!



Vi svenska letar verkligen efter saker att gnälla på.

Röda linjen, mellan Karlaplan och Gärdet

(Klockan är cirka två på eftermiddagen och ett par ~80 sitter och pratar.)
Damen (tittandes ut genom fönstret): Usch, vad snabbt det har blivit mörkt!
Mannen: Men vi är ju i en tunnel!



Okej, jag kommer ihåg enfaldig, så kommer du ihåg flicksnärta

Bussen från Orminge centrum mot Slussen

(Två fjortistjejer går på bussen och sätter sig för att dela säte. Ena fjortistjejens mobil ringer.)
Fjortistjej 1: Hallå? Ja...hej...nej, va? Vad sa du? Vart skulle vi mötas? Tekniska höö, va? Tekniska höölskolan?
Fjortistjej 1 (lägger på och vänder sig till Fjortistjej 2): Ja. Men vi skulle mötas vid tekniska, ja, tekniska högskolan typ.
Fjortistjej 2: Tekniska högskolan?
Fjortistjej 1: Ja! Tekniska högskolan. Men du, vi gör så här. Jag kommer ihåg tekniska så kommer du ihåg högskolan!


Men det enda djur som är inblandat då är min kisse

Gröna linjen, Fridhemsplan

En tjej ~20 sitter på tunnelbanan när en kille ~23 kommer in med en hund och sätter sig mitt emot. Efter ett tag tittar han upp ur tidningen och ser att hunden sitter och slickar på tjejens knä.)
Killen: Oj, förlåt!
tjejen: Det är lugnt, jag är van att bli slickad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback