We were just kids when I first kissed you


på morgonen när man kravlar sig motvilligt upp ur sin varma säng, och när man sedan kilar till skolan då är det mörkt.
-mörkt.
Sen när man sedan ska lukta hemmåt med sitt pressade och stressade huvud, då är vädret detsamma,
himlen den samma, luften och huvudet blir lika tungt och trött som när man vaknade.

gårdagen handlade mest om kärlek, och hockey. första gången i mitt liv jag sett en hockeymatch.
inte så mycket att hurra över, men det var mysigt med jonathan och far min.

idag är jag inte så pepp på någonting faktist. ärligt så skulle jag kunna kura i mig i jonathans varma morgonrock och gräva ner mig under alla mina täcken och kuddar. Stänga av  hjärnan, det skulle vara skönt, stänga av kroppen, eller ännu bättre, stänga av världen för en stund, så jag kan koncentrera mig på att bara vara ett tag.

moneybrother biljetterna ska jag hämta ut idag, det är väl antagligen det roligaste som händer idag.
träningen kommer jag motvilligt gå på. Halv nio. det är för sent, jag skulle behöva sova, vill sova!
och en pizza vill jag ha, bilen är trasig. så jag får nog ingen. om inte mirakel uppstår!


din hand
min hand
din mun
min mun
min kropp
din kropp
vår hand
vår mun
vår kropp
Jag älskar oss.



oh vad jag tycker om denna dikt.


nu ska jag ut med hunden. sedan ska jag läsa en bok jag inte tycker om. och skriva om den. bara för att jag måste.


/elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback