come back margaret


hej!
självklart så försvann min andra blogg av brist på intresse i vissa månader i mitt liv.
det här är min nya, jag ska försöka vara mera aktiv.
även fast skolan förstör ens privatliv, och andra liv också.
usch nu är jag negativ. men vad mer kan man vara. när dom stänger in oss i ett tegelstenshus,
och öser på oss med massa kunskap som vi sedan glömmer bort, samtidigt som alla elever sitter
vid ett varsitt fönster och ser sommarens sista löv förvandlas till höstlöv.
och regndroppar som snart blir till vita små fluffiga flingor.
det har hänt mycket på sista tiden. kanske inte i min närhet. men runt om kring.
-
den här helgen är mina planer i stort sett bara att fylla år. jag blir femton år.
och jag kommer få höra detta eviga tjat från släkten om att jag bara bli äldre och äldre. och dom kommer ihåg när jag var liten. blablabla.. åren går och det är inget att tänka på ärligt talat.
okej, dom kanske kommer ihåg när jag var liten och söt.
men låt mig inte påminnas nått sånt, jag lever i nuet. och så ska det vara.
man ska göra dagarna till vad man vill att dom ska vara.
även fast det kan vara svårt.

idag ska jag träffa min jonathan ett tag innan han ska träna.
Vi ska plugga, för annars kan vi inte ses alls.
och nej, det gör mig egentligen ingenting att vi måste plugga.
för...
jag får umgås med han, jag får skratta med han, och jag får vara nära han.
mer än så behöver jag egentligen inte.
men sen, en dag. nån helg, när inte allt händer på samma gång,
då längtar jag till en lååång dag, utan plugg.


nu är det faktist mest pepp för marit med ida faktist.
även fast lördagen snart är nära.
maritmaritmarit. jag kommer vara där,
på tredje raden. och bara njuta.


justia, man ska avsluta sin blogg med något fint kom jag på.
nu ska ni få se den finaste bilden från sommaren,
mitt bästa minne,
med min bästa jonathan -

vi.
jag älskar dig



/ elin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback