svettiga ryggar och brännande sol



1 lååång mil. Skolan kommer på dom mest knepiga idéer i världen.
och dom är skapligt onödiga.
Hur ska det hjälpa till att få "bättre" kondition om vi springer 1 mil om året?
dela upp det, gör vad som helst. för jag orkar inte.
jag vill inte, och jag har ingen kämparglöd. -
Ida och jag gick mest. jag vet inte om vi klarade den utsatta tiden på 70 min.
jag frågade inte ens när jag kom in i mål.
genom lergropar, skog, asfalt och stora stenbumlingar blir man tröttig.
och fotarna värker.
för min del blir det lite vila nu, koffein och sånt så jag kan vara pigg när
jag träffar gosiga Johanna mot kvällningen.

imorgon är den utsatta dagen 23/9.
den dagen då elin föddes för 15 år sedan. tid : 18.01.
tänk på mig då alla.
då mummsar jag nog tårta och muffins.

ikväll vill jag till Liseberg och svettas
sjunga
skrika
vifta med armarna
och bli trampad på mina ömma fötter
för det är så himla underbart när håkan spelar.
suck.


prao nästa vecka, och min underbara bror fixade så jag slapp sibylla och all dess fettighet.
istället ska jag umgås med en sexa klass en hel vecka, fotografera och göra ett fint repportage.
jag tror det kommer bli jätte roligt.
tänk att bror min jämt är så händig.


jag tänkte lägga in en fin höstbild här nu för att det är så fint höstväder just dag.
men jag hittade tyvärr ingen.
      Idas och mina fötter passar lika bra in dom.
bara för att Ida är så söt och snäll.







Jonathan
i mitt hjärta och utanpå




/
elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback