Fettishelgen

Nu är påskhelgen äntligen förbi, också är det långt till julen som tur är, så jag slipper julbord/påskbord och sliskiga godisar. I början, första dagen, kan det faktiskt vara gott och efterlängtat, men mer än så behöver man inte. Nej tack.
Allt har varit trevligt denna helg även fast det uppstått vissa komplikationer. Min sjuklighet tex. som jag tjatade om i ett tidigare inlägg, den försvann lika snabbt som den kom, så det var bra. Fast kanske mindre trevligt att jag var på tillfriskningsvägen på påskafton och orkade därmed inte byta om till något mer vårdat, utan gick runt i pyamas och håret i en slarvig knut då när släkten kom. Alla var så fint klädda, så jag kände mig lite.. hrm.. tattig. Men det var nog inte så många som tänkte på det, jag hade ju i alla fall en förkylning att skylla min lathet på. Kvällen blev i alla fall lyckad och vi åt mat, spelade plump och skrattade och skrek på varandra, precis så som det är när min släkt samlas.
I söndags blev vi hembjudna till Tore och Virpi på mat, och efter mina högsta önskningar så blev det inte påskbord. Virpi är så otroligt duktig på mat och maten smakade därefter också. Het kycklinggryta med jordnötter och jasminris, det var helt perfekt. Resten av kvällen tillbringade jag och deras dotter på hennes studsmatta, tog en hel del kort när vi tokade oss.
Och igår, sista dagen på påskhelgen så kom Per, Anna, Gustav och Kalle, vi beställde hem mat och hade det mysigt.



Några bilder:

image134
Tore och Virpis lilla Helén.
(Lägg märke till vad studsmattans enormt coola statiska förmåga gör med hennes hår)


image133
Strike-a-pose!

p?sklilja
Det finaste på påsken, påskliljor...

?lskade mor
...fast min mami är ju ganska påsk-söt hon också.

sysy
Tyg, tyg, tyg. Snart är min blåa kjol klar. Jag lägger upp bild direkt då jag
sytt fast sista fickan.


l?skigt lasse
Lasses enormt läskiga "finger".

pluump
Plump, släktens favoritspel och det är nästan en omöjlighet till att vi inte spelar det varje gång vi ses...

kooort
och jag är precis lika dålig på det som när jag var liten! Mamma och jag
tävlar oftast om vem som inte kommer sist av oss två.

?ggg
Mitt enormt flashiga påskägg som inte innehöll godis.

skiit
Också såklart en bild på det bästa för halsen.

moln


moster
Min moster och en hårdmacka med ett tjockare lager ost än mackan själv.

scarry
uh. perfekt väder.
Lyckost Sanna (som jag förövrigt redan saknar) som är i cypern och steker på stränderna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback