ge mig en ö med strålande sol utan puckade människor!


Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
ett eget hus..

Ett utdrag från min lista i gårdagens blogg, det skulle inte sitta fel nu, och inte heller inatt.
Ibland önskar man sig bara väääldigt långt bort från civilisationen.
För vilken dum idiot kan komma på en sån otroligt, otroligt korkad idé
att bjuda hem typ 30 personer klockan två på natten och starta världens fest??

Tyvärr så är min grannes son en sådan idiot och det var precis det han gjorde inatt.

Jag hade precis somnat efter två bra avsnitt av scrubs och hör sedan kvinnoskrik
och en dunk i vårat trapphus. Och sen var det bara igång...
Hög musik, och inte heller var den bra. Skrikande dunka-dunka, så högt
och med så stark bas så hela min lägenhet vibrerade och tavlor hamnade på sne.
Skrikande, skrattande, tjoande och allmänt störande människor.
Och dom kunde såklart inte hålla sig inne i grannens lägenhet, utan var överallt,
uppe nere, förmodligen på vinden, i trapphuset. Tände lampan 123481 gånger.
Fnissade, hade egna samtalsgrupper, smällde i dörrar, bråkade osv..

usch usch usch vad arg jag blev.

Och där låg jag, kissnödig, sprängade huvudvärk och väntade på att helvetet skulle ta slut.
Och inte kunde jag gå ut och gå på toa heller, eftersom min toalett ligger utanför
själva lägenhetsdörren.
Kring sex somnade jag, jag kommer inte ihåg om det hade börjat lugna sig då,
eller om det var av ren utmattning jag inte orkade mer.

en halvtimme senare ringde väckarklockan. YIPPIIEE!
jag fick min en och en halvtimmes sömn.
woho, min dag är räddad.
nej..

likabra att somna om igen, överkörd.
huvudvärk.
trötttrötttrött.

och idag ska gymnasielappen in, och jag måste plugga jättemycket.
jag kommer inte orka den här dagen.
fast den är ju snart slut.
Men pappa får skjutsa mig och lämna in lappen senare.
och när huvudvärken lagt sig lite ska jag plugga.

jag kunde nog faktist mördat någon inatt, men jag höll mig i skinnet.
nu ska jag gräva ner mig under täcket igen.


EXPLOSION
aaaaaaaaaaaaargggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback