Don't know why I'm still afraid


Man hinner verkligen ingenting om dagarna nu för tiden.
Man vaknar, går till skolan-fryser, går hem-fryser ännu mer
sätter sig ner och pluggar, dricker thé, lyssnar lite på musik
om man får tid, äter och nu ska jag snart iväg och träna.
Sen blir det hem och i säng snabbt, scrubs på teve och sedan
godnatt.
Ja, det är nog ungefär sådär min vardag ser ut.
Och varje dag går man och längtar till helgen, och räknar
ner, nu är det bara två dagar kvar.
Det går ganska fort endå.

idag när jag gick hem var det så himla kallt, och det blåste
och yrde snö.
Det enda som värmde mig lite fortfarande var tanken
av Jonathans varma kramar innan vi gick åt varsitt håll vid bron.


Imorgon händer väl samma saker igen, bara att jag inte ska träna,
och det är inte geografi jag ska plugga, utan francais!
inte för att det är så mycket roligare då,
snarare svårare!


"du har min kärlek med dig hem"



au revior alla snögubbar därute

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback