A smell and a sound, a moving picture can take you back again.


Nu var det längesedan jag skrev, listor och åter listor har fått
fylla tomrummet eftersom jag själv inte har någon större
motivation till att framställa någonting överhuvudtaget.
Kanske är det för att det börjar bli grått ute, och snart vinter...
eller så är det något annat.
Jag blir jämt såhär runt hösten och övergången mot vinter,
inte direkt deppig, utan mer bara tom. Och ännu mer denna
höst.... Det är nog för att jag är rädd för förändringar,
så himla rädd är jag, och för framtiden, uha.
Jag tycker inte om när saker förändras, det är nog det värsta
som finns, även fast det ibland kan vara bra, så intalar jag
mig att det är det värsta som finns, och vill helst dra tillbaka
tiden och stanna kvar i det som var förr.
Lite av denna rädsla och tomhet skyller jag faktiskt också på
skolan, för den orkar jag inte mer, jag är så enormt skoltrött
så jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig till.
Nu har jag precis kommit hem från träningen, helt slutkörd
är jag, dels för att jag verkligen ansträngde mig och tyckte att
det var roligt, det kan ju bero på att vi fått trevlig förstärkning i
laget och för att våran idrottslärare körde slut på oss redan imorse
med ett boxercise pass som hette duga, jag kan knappt lyfta
armarna.
Nu ska jag fortsätta att dricka mitt enorma glas med blåbärs-
smoothie och äntligen ta mig tid till att kolla på ett avsnitt
grey's anatomy.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag är helt tvärtom. Jag vill ha förändring, måste ha förändring.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback