I always figured there'd be time enough


Just nu sitter jag i skolan.
Har lyckats ta mig in i ett förövrigt tomt klassrum
och satt mig ner vid en dator.
Lyssnar på en underbar cover av en Bright eyes
låt och ska börja plugga lite tänkte jag. Lika bra
att stanna och göra det här i skolan, även fast vi
slutat redan, för när jag är hemma så ägnar jag
mig bara åt massa andra saker som jag vanligen
inte brukar göra.
Klockan tre ska jag dock äntligen lämna skolan
för att träffa en vän på stan, vi ska äta glass
eller det kanske blir kaffe, prata och bara
njuta av solen och vår lilla stad.
Kvällen kommer att bli lugn och mysig tillsammans
med Jonathan.
Lördagen kommer tyvärr inte vara lika trevlig då
jag ska plugga en massa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback