Music is my passion.


Just nu sitter jag vid mitt skrivbord, med datorn fast i
väggen för att kunna äntra den stora vida världen som
är fast innuti min dator.
Det är egentligen helt otroligt hur man blir beroende
av någonting liknande. När jag väl inte har internet
så känner jag mig helt oupppdaterad, som om det är
någonting jag går miste om. Men vad är det egentligen?
Jag har ju allt jag behöver utanför denna mekaniska sak.
Men ändå så är man beroende.
Pappa pratade för några veckor sedan vad han skulle
göra om han vann en massa pengar, och detta kom han
fram till...Han skulle säga upp sig från jobbet, köpa ett
stort hus mitt ute i en skog, det skulle varken finnas telefoner,
tv eller dator med internet. Han skulle alltså bara ta hand
om våra hundar, gå långa promenader, fiska vid en alldeles
egen sjö och ha ett land där han kunde odla massa saker
och göra egen mat.
Men nu efter några veckor utan internet så tror nog jag att han
ångrar sig lite, eftersom att han har haft sådana stora begär
att gå in på sina vardagliga internetsidor. Inte för att han går
miste om  något speciellt, utan bara för att han är beroende
och känner sig ouppdaterad från världen.

Det känns faktiskt ganska skrattretande.

Nu ska jag ta och sätta på bra musik och kanske ta mig i
kragen och städa lite här inne i mitt rätt så stökiga rum.
Kanske ta och sätta upp lite tavlor som inte hunnit komma
upp och bara ta det lite lugnt..
Ikväll så ska jag mysa med min älskling.


image378

la la la...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback