just another day


Isande kyla, solsken och ett par skridskor.
Mina kunskaper har verkligen försämrats under
de tre åren skridskorna har spenderat i våran
skrumpna källare.
Jag liknade nog en smärre version av Bambi
på hal is, och vem kan klandra mig?
Skridskorna gjorde ont och på slutet så trodde
jag att fötterna hade gått sönder, det kändes som
rena himmelriket att få sätta i fötterna i mina
vardagligt platta och tunna skor. Det var nog första
gången jag verkligen värderat mina skor som jag
egentligen vardagligen klagar på.
Skridskorna ska under dagen få inta sin vanliga
plats, långt ifrån mina fötter. Kanske säkrast så.
Kanske jag ska vara extra snäll mot fötterna ikväll
och ge dom ett varmt, avslappnande bad i en balja?
Fast först ska dom ju få trängas och svettas i mina
träningsskor under matchen mot Storvik.
Minst sagt jobbig dag för dom.
Mindre jobbig dag för mig däremot, även fast lovet nu
är slut och man ska infinna sig i sina dagliga rutiner
och börja gå upp tidigt och gå i skolan.
Det jobbigaste är faktiskt att ta sig upp, men sen när
man klarat det så ordnar sig nog allt till slut.

Kommentarer
Postat av: maria

men nej du var bra ju! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback