Kalas, kalasbyxor


Imorse blev jag väckt åtta av att Jonathan skulle iväg
till gävle på match. Men som tur var så lyckades jag
somna om och sov till halv tolv.
Dom vann iallafall matchen och ska spela nästa vid
halv fem och under tiden han är borta så hade jag
planerat att plugga.
Och det har jag faktiskt gjort, eller iallafall lite, så mycket
som det går här hemma i allt ständande, matlagande
och stressande inför fars kalas.
Det ska gottas på min mors kycklinggryta
(som förövrigt är Johannas favorit), pappas specialare
till tårta som han kallar "den slarviga manstårtan" och
kaffe i stora mängder.
Och vid fyra anländer släkten.

Nu ska jag duscha och sedan leta fram kläder.
Bild på tårtan kanske kommer upp senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback