Love is the melody, now sing it with me


Den här dagen har varit bra, och så påhittig som jag
är så passade jag på att förgylla denna med massa
bra(iga) synonymer för just bra.

BRA         adj. 1 god, fin, finfin, prima, fräsch, cool, schysst,
just, läcker, vass, utmärkt, förträfflig, lysande, fantastisk,
förstklassig, duktig, strong, skicklig, nyttig, gynnsam, okej,
reko, hedervärd, hederlig 2 frisk, återställd, kry, sund 3 ansenlig,
tämligen lång  (motsatsord: 1 o. 2 dålig, usel)

Motsatsorden beskriver gårdagen väldigt bra.
Oj bra igen.
Ordet förföljer mig. Men det är ju för att det är just bra.
Tänkte försöka hoppa på den positiva inriktningen
jag skapat mig under dagen och försöka intala mig
att allt är är okej och duger Istället för att skriva deppiga
meningslösa blogginlägg och låta som en klagosam
gammal tant som är trött på livet. Vem vill höra på det liksom?
Men, passa er, rätt som det är, så är hon tillbaks.
Klagotanten.

Nu ägnar jag mig iallafall åt att leka mästerkock i vårat
kök. Mor och far är ute med trasseltrollen så jag springer
runt här och gör en middag för en hel armé.
Om det blir misslyckat så kommer jag få en mindre trevlig
kväll och en likaså mindre trevlig dag imorgon med sura
föräldrar som inte fått mat både kvällen innan och i mat-
dosan till jobbet.

En annan trevlig sak är att jag idag förstod matematik.
Helt otroligt. Det är nästan så det är kors i taket.
Dock var det inte samma matematik som igår, men allt
ska hyllas som man lyckas med. Och jag kan faktiskt
erkänna att idag har jag den där känslan som man ska
ha efter pluggande.

Nej nu ska jag kolla till min såkallade "gryta" och hoppas
på att den blir förstklassig, sedan duka och efter det äta
och sedan vänta ivrigt på att min prins kommer hit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback