The cold Swedish winter?


En tisdagseftermiddag kan man ägna sig åt massa saker.
Till exempel bara ta det lugnt, skratta, kolla på roliga teveprogram,
gosa under en filt dricka thé och äta mackor.
Min tisdagseftermiddag har dock inte varit lite rofull.
Jag cyklade hem i snöstormen (SNÖ I MARS?!) med världens
huvudvärk, ramlade in genom dörren, kokade nudlar,
satte på mig mjukiskläder och började sedan plugga geometri.
Min undanflykt till att sitta vid datorn nu är att jag fryser,
passar perfekt att ha datorn laddandes i knäet i sängen
när man fryser. Så nu passar jag på att lyssna på lite Håkan,
bli lite nostalgisk och även försöka komma på bättre anledningar
till varför jag inte orkar plugga.
Men jag tror jag måste bli bättre på den fronten?
Tur att jag snart ska iväg på träning.
Den anledningen känns dock mer korrekt och sann.
Men tills dess kanske jag ska fortsätta att plugga,
jag kan ju trots allt värma mig med mer kläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback